آخرین جزئیات امتحان نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم ۱۴۰۳

آخرین جزئیات امتحان نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم ۱۴۰۳

سلام سلامlaugh

امدیم با یه مقاله داغ دیگه در مورد امتحانات نهاییsurprise

این روز ها که بازار داغ اخبار امتحانات نهایی دهم و یازدهم و دوازدهم تو سال تحصیلی 1402-1403 هست گفتیم ما هم عقب نمونیم و آخرین اخبار موثق رو به گوشتون برسونیم...

آماده اید؟

برو که رفتیم...wink


بیشتر...

تقویت مهارت جرات ورزی و تمرین شجاعت

تقویت مهارت جرات ورزی و تمرین شجاعت

 

 

تا حالا شده جنسی رو که از یه مغازه خریدین و ازش ناراضی بودین رو بخواین ببرین پس بدین اما نتونین؟ یا همکلاسیتون ازتون کتاب یا جزوه تون رو بخواد و شما با این که دلتون نمی خواد اما جزوه تون رو بهش بدین و نتونین بهش بگین نه؟ به خودتون میگید چه خوب میشد اگه می تونستم حرفمو بدون رودربایستی بزنم. در این مقاله می خواهیم شما را با مهارت های جرات ورزی آشنا کنیم و راه های تقویت مهارت های جرات ورزی در نوجوانان را به شما آموزش دهیم.


بیشتر...


مهارت کار تیمی در مدرسه

مهارت کار تیمی در مدرسه

انسان نمی‌تواند به تنهایی زندگی کند و این واقعیت سر منشاء شکل‌گیری تمامی گروه‌ها، جمعیت‌ها و جوامع بشری از گذشته‌های دور تا به امروز بوده است. تمامی انسان‌ها در هر گروه و جامعه‌ای با توجه به توانایی‌ها و شرایط حاکم، با همکاری یکدیگر به بقای خود و دیگران کمک کرده‌اند. هرچه فرد در برقراری ارتباط در جامعه با دیگران موفق‌تر عمل کند و در واقع هوش اجتماعی بالاتری داشته باشد، زندگی بهتر و راحت‌تری را تجربه خواهد کرد. یادگیری تکنیک‌های همکاری و برقراری ارتباط با دیگران یکی از ضروریات مهم در زندگی هر کودکی محسوب می‌شود. زمانی که فرد در سنین پایین همچون دوران دبستان آموزش ببیند، این آموزه‌ها در وی درونی شده و سبب خواهد شد در آینده در زندگی موفق‌تر عمل کند.


بیشتر...

مهارت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی

مهارت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی

نکات بهداشت فردی یکی از ابتدایی ترین اصولی هستند که انسانها باید از دوران کودکی آنها را یاد بگیرند. نکاتی که به نظر ساده و پیش پا افتاده میرسند اما رعایت هر کدام از آنها تأثیر مستقیم در سلامتی ما و پیشگیری از بیماریها دارد.

بدن انسان میتواند مکان مناسبی برای رشد و تکثیر میکروبها و انگلهای بیماری زا .باشد قسمتهای مختلف بدن از جمله پوست، داخل و اطراف دهانههای بدن و... محل مناسبی برای رشد عوامل بیماری زا هستند. اگر افراد عادتهای بهداشت فردی خوبی داشته باشند احتمال ورود میکروب و انگلی به داخل بدن کاهش چشمگیری پیدا می.کند به همین دلیل در این مقاله قصد داریم در مورد اصول بهداشتی که هر فرد باید رعایت کند، صحبت کنیم.

در این مقاله میخوانید:

  • رعایت بهداشت فردی در خانه
  • شستن بدن به صورت مرتب
  • مسواک کردن
  • شستن لباسها و خشک کردن آنها در آفتاب
  • پوشاندن بینی و دهان هنگام عطسه و سرفه.
  • رعایت بهداشت فردی در محیطهای عمومی

بیشتر...

مهارت خوب نوشتن

مهارت خوب نوشتن

نوشتن گزارش‌ها، راهنمای شخصیِ کار، پست‌های وبلاگ، متن‌های فیس‌بوک، توئیت‌ها، پیامک‌ها، و خاطرات روزانه بیشتر از یک‌چهارم روزتان را به خود اختصاص می‌دهد.

در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که نوشتن همه‌چیز است. بیشتر ماها حداقل در سال ۴۰ هزار کلمه می‌نویسیم. برای همین هم بهتر‌ است یاد بگیریم به بهترین شکل ممکن بنویسیم. بهتر است نویسنده‌ای باشیم که کلمات او بهترین تأثیر را می‌گذارند


بیشتر...

مهارت منظم بودن

مهارت منظم بودن

چطور در کار ، زندگی و همه چیز و همه جا منظم باشیم؟

این که بخواهید تمام کارهای خود را در زندگی با یک ترتیب خاصی پیش ببرید ، قطعاً به موفقیت نزدیک تر می شوید . بسیاری از افراد در زندگی اصلا هیچ نظم و ترتیبی را احساس نمی کنند و می خواهند نظم و ترتیب را به زندگی خود ببخشند اما نمی دانند چگونه باید این کار را انجام دهند .


بیشتر...

مهارت درست راه رفتن

مهارت درست راه رفتن

به احتمال زیاد بسیاری از ما به نحوه راه رفتن یا بهتر بگوییم نحوه درست راه رفتن فکر نمی کنیم. اما دانستن طریقه صحیح راه رفتن باعث می شود که:

  • استخوان ها و مفاصل خود را به درستی تراز کنید.
  • احتمال سایش و پارگی مفاصل ، ماهیچه ها و رباط ها را کاهش دهید.
  • از درد کمر ، لگن ، گردن و پا جلوگیری کنید.
  • درد و خستگی عضلات را کاهش دهید.
  • خطر آسیب دیدگی را کم کنید.
  • تعادل و ثبات خود را بهبود ببخشید.

راه رفتن با تکنیک و وضعیت مناسب کار سختی نیست. در این مقاله، ما به طور دقیق طریقه صحیح راه رفتن با وضعیت بدنی خوب را بررسی خواهیم کرد.


بیشتر...


9 راهکار برای افزایش مهارت گوش دادن

9 راهکار برای افزایش مهارت گوش دادن

چگونه می‌توان مهارت گوش دادن را پرورش داد؟ برای شنونده‌ی خوب بودن باید تلاش کنید صداها را خوب بشنوید و به مهارت‌هایی در این زمینه نیاز است که به شما کمک می‌کند. 


بیشتر...