اینجا...
همین لحظه ...
بهترین نقطه آغاز است...
مجموعه مدارس و مراکز فرهیختگان فردا از سال 1376 اقدام به فعالیت در حیطه آموزش و تربیت دانش آموزان تلاشگر با وجود 9 مجموعه آموزشی در سطح استان زنجان در حال فعالیت است. بر این اساس در بین خانواده های اصیل کمتر کسی وجود دارد که نام مدارس فرهیختگان فردا را نشنیده باشد و یکی از فرزندانش در این مدارس تحصیل نکرده باشد.
دغدغه ی مجموعه فرهیختگان فردا برای به ثمر نشستن بذر موفقیت و انسان سازی بر کسی پوشیده نیست و بر مبنای این هدف کوشیده است شرایطی را برای مخاطبانش فراهم کند که همواره خود را جزیی از خانواده بزرگ رشـد می دانند.
افق های پیش رو ...
- پرورش نسلی اخلاق مدار،دانش پژوه،پرسشگر و فکور
- رشد دانش آموزان با بالاترین استانداردهای ارزشی و دانشی
- شیوه آموزش عملگرا با تاکید بر تعلیم و تربیت
- بهترین آموزش،گسترده ، آموزنده،الهام بخش
- برنامه ریزی های هدفمند و کاربردی
- رشدو پرورش خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان
- همراهی با والدین برای رشد شخصیت ،عطوفت و ارزش در جهان
- جایی که هنر تدریس و علم آموزی همزمان می شوند
- موفقیت های فردی و گروهی علمی با محوریت مشارکت ،فرصت،برتری
- زندگی و یادگیری در کنار یکدیگر
بر اساس آرمان و بینشهای راهبردی مجموعه فرهیختگان فردا، رسالت مجتمع تربیت نسلی سالم، خود باور، اندیشمند و مؤمن در محیطی متوازن و متعادل، با استفاده از روش ها و امکانات روزآمد و نوین است که موجب رشد و تعالی فکر، شکوفائی استعدادها و سلامت جسم و روان شده، آنها را مهیای بهره مندی از مواهب الهی، خدمت به همنوعان، اسلام و ایران کند.
بدین لحاظ شعار آرمانی مجموعه مدارس و مراکز فرهیختگان فردا
که برای نیل به آن رشدهای “همه جانبه” زیر به عنوان راهبرد اصلی تعریف شده است :
– رشد دینی : ایجاد زمینه های لازم برای خودشناسی، خداشناسی و تربیت انسانی موحد و باورمند و متعهد نسبت به مسئولیت ها و وظایف خود در برابر خدا، خود، طبیعت و دیگران با تقویت تمایلات روحانی و معنوی و احیای ارزشهای دینی (اصول و فروع دین و مکارم اخلاقی) و نیز عمل به آنها و ملحوظ داشتن آنکه مسلمانی مسئولیت آور است نه برتری آور.
– رشد عاطفی و اخلاقی : ایجاد زمینه های لازم برای التزام به ارزشهای اخلاقی و تقویت مکارم نظیر نیکخواهی و سخاوت، عدالتخواهی و صلح طلبی، صداقت و شجاعت و … تقویت حالات خوشایند روحی (مهربانی و صمیمیت، محبت و دوستی و برادری و برابری و …) کنترل حالات ناخوشایند (خشم، دروغگویی، کینه توزی، حسادت، دشمنی، خود برتر بینی و …)
– رشد علمی، پژوهشی و فن آورانه : افزایش توانمندی علمی با استفاده از تجهیزات، فناوری و روش های نوین آموزشی به منظور تقویت روحیه تحقیق، تعقل، تفکر خلاق، تعمق، نقد و ابتکار، یادگیری الکترونیکی و زبان بین المللی و استفاده از ابزارهای علمی و کار بست آنها در زندگی.
– رشد اقتصادی و حرف های : ایجاد و تقویت ویژگی هایی همچون مشارکت جویی و سخت کوشی ، ساده زیستی و کمک به همنوع، ابتکار و کارآفرینی و کسب شایستگی های عام حرفه ای و مهارتی و هنری زمینه ساز مولد.
– رشد میهن دوستی : پرورش عواطف و تقویت هویت فردی و اجتماعی با افزایش آگاهی و اطلاعات ملّی، میهنی و زیست محیطی با ملحوظ داشتن اینکه تمامی ملل و اقوام دیگر به حکم انسان بودن محترماند و شایسته خوشبختی و سعادت.
– رشد اجتماعی و سیاسی : ایجاد زمینه برای درک مفاهیم اجتماعی و سیاسی، برقراری ارتباط مؤثر با دیگران، از طریق آشنایی با قوانین و حقوق ایران و سایر کشورهای جهان، روابط بین الملل و ارتقاء بینش سیاسی، آشنایی با حقوق شهروندی و احترام به حقوق دیگران و قانون، مسئولیت پذیری، نظم پذیری و استفاده مناسب از ابزارهای ارتباط اجتماعی.
– رشد زیستی و جسمانی : ایجاد زمینه ی لازم برای درک مفاهیم بهداشت فردی و عمومی وسایل زیست بوم طبیعی و شهری (استعدادسنجی و هدایت و آموزش در رشته های ورزشی) و کسب مهارت های لازم برای رعایت بهداشت فردی و حفظ سلامت جسمانی در قالب تغذیه و تحرک مناسب.
– رشد هنری و زیبا شناختی : پرورش و هدایت ذوق و استعدادهای هنری در ابعاد مختلف (سینما، تئاتر، نقاشی و خوشنویسی و …) و درک زیبا شناسانه آفرینش الهی و مصنوعات هنرمندانه بشری و بهره گیری از قدرت تخیل برای خلق آثار فرهنگی و هنری و حفظ میراث فرهنگی و تمدنی در سطح ملی و جهانی.