دبیرستان فرهیختگان فردا

دبیرستان فرهیختگان فردا

enlightenedاینجا...

همین لحظه ...

بهترین نقطه آغاز است...heart

مجموعه مدارس و مراکز فرهیختگان فردا از سال 1376 اقدام به فعالیت در حیطه آموزش و تربیت دانش آموزان تلاشگر با وجود 9 مجموعه آموزشی در سطح استان زنجان در حال فعالیت است. بر این اساس در بین خانواده های اصیل کمتر کسی وجود دارد که نام مدارس فرهیختگان فردا را نشنیده باشد و یکی از فرزندانش در این مدارس تحصیل نکرده باشد.
دغدغه ی مجموعه فرهیختگان فردا برای به ثمر نشستن بذر موفقیت و انسان سازی بر کسی پوشیده نیست و بر مبنای این هدف کوشیده است شرایطی را برای مخاطبانش فراهم کند که همواره خود را جزیی از خانواده بزرگ رشـد می دانند.

enlightenedافق های پیش رو ...

  • پرورش نسلی اخلاق مدار،دانش پژوه،پرسشگر و فکور
  • رشد دانش آموزان با بالاترین استانداردهای ارزشی و دانشی
  • شیوه آموزش عملگرا با تاکید بر تعلیم و تربیت
  • بهترین آموزش،گسترده ، آموزنده،الهام بخش
  • برنامه ریزی های هدفمند و کاربردی
  • رشدو پرورش خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان
  • همراهی با والدین برای رشد شخصیت ،عطوفت و ارزش در جهان
  • جایی که هنر تدریس و علم آموزی همزمان می شوند
  • موفقیت های فردی و گروهی علمی با محوریت مشارکت ،فرصت،برتری
  • زندگی و یادگیری در کنار یکدیگر

 

بر اساس آرمان و بینش­های راهبردی مجموعه فرهیختگان فردا، رسالت مجتمع تربیت نسلی سالم، خود باور، اندیشمند و مؤمن در محیطی متوازن و متعادل، با استفاده از روش­ ها و امکانات روزآمد و نوین است که موجب رشد و تعالی فکر، شکوفائی استعدادها و سلامت جسم و روان شده، آنها را مهیای بهره ­مندی از مواهب الهی، خدمت به همنوعان، اسلام و ایران کند.
بدین لحاظ شعار آرمانی مجموعه مدارس و مراکز فرهیختگان فردا

که برای نیل به آن رشدهای “همه جانبه” زیر به عنوان راهبرد اصلی تعریف شده است :

– رشد دینی : ایجاد زمینه ­های لازم برای خودشناسی، خداشناسی و تربیت انسانی موحد و باورمند و متعهد نسبت به مسئولیت­ ها و وظایف خود در برابر خدا، خود، طبیعت و دیگران با تقویت تمایلات روحانی و معنوی و احیای ارزش­های دینی (اصول و فروع دین و مکارم اخلاقی) و نیز عمل به آنها و ملحوظ داشتن آنکه مسلمانی مسئولیت آور است نه برتری ­آور.

– رشد عاطفی و اخلاقی : ایجاد زمینه­ های لازم برای التزام به ارزش­های اخلاقی و تقویت مکارم نظیر نیک­خواهی و سخاوت، عدالت­خواهی و صلح­ طلبی، صداقت و شجاعت و … تقویت حالات خوشایند روحی (مهربانی و صمیمیت، محبت و دوستی و برادری و برابری و …) کنترل حالات ناخوشایند (خشم، دروغ­گویی، کینه­ توزی، حسادت، دشمنی، خود برتر بینی و …)

– رشد علمی، پژوهشی و فن آورانه : افزایش توانمندی علمی با استفاده از تجهیزات، فناوری و روش­ های نوین آموزشی به منظور تقویت روحیه تحقیق، تعقل، تفکر خلاق، تعمق، نقد و ابتکار، یادگیری الکترونیکی و زبان ­بین­ المللی و استفاده از ابزارهای علمی و کار بست آنها در زندگی.

– رشد اقتصادی و حرف ه­ای : ایجاد و تقویت ویژگی­ هایی همچون مشارکت­ جویی و سخت­ کوشی ، ساده زیستی و کمک به هم­نوع، ابتکار و کارآفرینی و کسب شایستگی­ های عام حرفه ­ای و مهارتی و هنری زمینه ­ساز مولد.

– رشد میهن­ دوستی : پرورش عواطف و تقویت هویت فردی و اجتماعی با افزایش آگاهی و اطلاعات ملّی، میهنی و زیست محیطی با ملحوظ داشتن اینکه تمامی ملل و اقوام دیگر به حکم انسان بودن محترم­اند و شایسته خوشبختی و سعادت.

– رشد اجتماعی و سیاسی : ایجاد زمینه برای درک مفاهیم اجتماعی و سیاسی، برقراری ارتباط مؤثر با دیگران، از طریق آشنایی با قوانین و حقوق ایران و سایر کشورهای جهان، روابط بین ­الملل و ارتقاء بینش سیاسی، آشنایی با حقوق شهروندی و احترام به حقوق دیگران و قانون، مسئولیت­ پذیری، نظم پذیری و استفاده مناسب از ابزارهای ارتباط اجتماعی.

– رشد زیستی و جسمانی : ایجاد زمینه­ ی لازم برای درک مفاهیم بهداشت فردی و عمومی وسایل زیست بوم طبیعی و شهری (استعدادسنجی و هدایت و آموزش در رشته­ های ورزشی) و کسب مهارت های لازم برای رعایت بهداشت فردی و حفظ سلامت جسمانی در قالب تغذیه و تحرک مناسب.

– رشد هنری و زیبا شناختی : پرورش و هدایت ذوق و استعدادهای هنری در ابعاد مختلف (سینما، تئاتر، نقاشی و خوشنویسی و …) و درک زیبا شناسانه آفرینش الهی و مصنوعات هنرمندانه بشری و بهره­ گیری از قدرت تخیل برای خلق آثار فرهنگی و هنری و حفظ میراث فرهنگی و تمدنی در سطح ملی و جهانی.